Saturday, February 15, 2020

Voor de storm


Deze foto's had ik genomen voordat al die stormen losbarstten. Nu maakt het dit basilicumplantje niet uit, die staat al binnen.


In mijn hoofd was het ook storm de laatste tijd. Ik had gekeken naar Eva Jinek en ook een bepaald forum gelezen. Dat was slecht voor mijn geestelijke gezondheid.


Eva Jinek is een prima presentatrice hoor, dat is niet het probleem. Maar elke keer als ik dag programma zie is er een artikel over hoe vrouwen fulltime moeten werken en niet parttime. Zeker nu ze iets met die toeslagen willen veranderen komt dat weer ter sprake.  Wat me vooral tegenstaat, is de aanname dat vrouwen vrijwillig parttime gaan werken "omdat het kan". Nou zal dat vast soms zo zijn, maar bij veel is het uit noodzaak. Ik werkte parttime en kon uiteindelijk zelfs toen mijn baan niet aan. Nu ben ik soort van werkloos maar doe wel tekenwerk voor klanten  (en ja die inkomsten geef ik netjes op voordat mensen gaan steigeren)


Deze redevoering heeft niks met deze planten te maken overigens, ik wilde gewoon mijn tuintje laten zien in betere tijden. Een fatsoenlijke tuin kan ik me niet veroorloven trouwens. Iets met dat alles in Nederland gigantisch duur is.

De zorgtoeslag zorgt ervoor dat ik mijn zorgverzekering kan betalen. Zonder dat brand ik zo door mijn spaargeld heen. Wat ik zou moeten bewaren voor mijn pensioen want ik kan met mijn gezondheidsklachten geen baan met pensioenregeling krijgen dan wel aanhouden.


Dit jaar ben ik al behoorlijk bezig zo veel mogelijk zorg te vermijden. Ik heb zo'n last van mijn rug, ik zou eigenlijk weer naar de fysiotherapeut moeten gaan, maar ik heb al een behandeling gehad en ik krijg er maar 6 vergoed in totaal. Ook zou ik naar de tandarts moeten, maar daar ben ik al bang voor en dat wordt heel snel heel duur. Door die berichten in het nieuws durf ik nog minder. Ik zou willen dat ik al die zooi niet nodig had...

Het probleem met deeltijd werken snap ik ook niet. Juist mensen met gezondheidsklachten zouden misschien nog wel parttime aan de slag kunnen. Als zo de nadruk gelegd wordt op fulltime, wordt het weer zo'n "alles of niets" principe en vallen mensen helemaal uit. Helaas maakt het bij mij niet uit, ik beschadigde mijn rug doordat ik mijn baan van 2 dagen niet volhield.


Overigens wordt bij sommige branches 36 uur als fulltime gezien. Echt belachelijk. Dan heb je makkelijk praten, als er bij voorbaat al 4 uur vanaf is gevallen.
Maar goed, ik weet verder niet wat ik met dit bericht moet, Ik wilde gewoon even van me af schrijven. Dit soort dingen zijn gewoon erg vervelend. Ik kan slecht tegen onzekerheid en mijn gezondheidsklachten blijven ook steeds.


No comments:

Post a Comment