Saturday, March 20, 2021

Aardbei gratis haakpatroon

Ik wilde weer zelf een patroon bedenken, dus ik ging voor deze platte aardbei. Deze kan je als versiersel van iets gebruiken of gewoon ergens neerleggen of ophangen. 

Hieronder het patroon:

Aardbei

 Gebruik roodkleurig garen (ik gebruik katoen, naald 3). Haak een magische ring, 1 losse

T1: 6 vasten in de ring, sluit met een halve vaste

T2: 2 v in elke v, sluit af met een halve vaste (12 v) 

T3: 1 v in v, 2 v in volgende v, sluit af met een halve vaste (18 v) 

T4: 1 v in 2 v, 2 v in volgende v, sluit af met een halve vaste (24 v) 

T5: 1 v in 6 v, 2 v in volgende v, 1 hst, 1 stk, 2 dsk in v, 1 stk, 1 hst, 2 v in volgende v, 10 v, sluit af met een halve vaste (26 v) 

T6: 8 v, 2 v in volgende v, 1 hst, 2 st in volgende v, 1 hst, 2 v in volgende v, 13 v, sluit af met een halve vaste (29 v) 

Knip de draad af en hecht af. 

Kroontje

Gebruik groen garen (ik gebruik katoen, naald 3) haak 5 l 

T1: haak 4 v in de lossen, begin bij de tweede losse.

T2: in elke v: 3 l, 1 st, 1 hv, begin met een hv in volgende v

Knip de draad af en hecht af. 

Hecht de groene draad aan in het midden van het kroontje. Haak 4 l, begin in de tweede losse en haak 3 v in 3 l. 

Hecht alle draden af en bevestig het kroontje aan de aardbei. 


Mocht je een vraag hebben, laat het gerust weten. Als je dit patroon gehaakt hebt, laat het me dan zien, dat vind ik hartstikke leuk! 


2 comments:

  1. Wat een leukerd zeg! En wat knap dat je zelf zo'n patroon kunt maken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je :D Het is wel een simpel patroontje hoor :D

      Delete