Monday, July 5, 2021

Gratis haakpatroon: zonnebloem haken

 Voor mijn moeder haakte ik deze zonnebloem. Het is een best grote zonnebloem. Eerst dacht ze dat het een onderzetter was. Je kan hem uiteraard ook als onderzetter gebruiken, ik had het zelf bedacht als een versiersel.

Begin met bruin, haak 4 l en sluit met een halve vaste.

T1: 1 keerlosse, 6 v in de cirkel. Sluit af met een halve vaste.

T2: 2 keerlossen, 2 hst in elke v, sluit af met een halve vaste in de bovenste keerlosse (12 hst)

T3: 2 keerlossen, 1 hst in v, dan 2 hst in de volgende hst, herhaal tot einde toer. Sluit af met een halve vaste (18 hst)

T4: 1 keerlosse, 1 v in 2 v, dan 2 v inde volgende v, herhaal tot einde toer. Sluit af met een halve vaste (24 v) 

T5: 3 keerlossen, haak 1 stk in 3 hst, haak 2 stk in 1 hst. Herhaal tot einde toer. Sluit af met een halve vaste (30 stk)

Knip de draad af en haak verder met geel.

T6: hecht de draad aan en haak 3 l, sla 1 steek over en haak een v in de volgende. Uiteindelijk heb je 15 boogjes.

T7: Haak in elk boogje: 1 v, 1 hst, 1 stk, 1 dstk, 1 stk, 1 hst, 1 v. Eindig met een halve vaste in de eerste vaste.  


Een vrolijke bloem voor in de zomer!

Woensdag word ik gevaccineerd trouwens. Vind het erg spannend. 


Veel plezier met het haken van de zonnebloem. Laat het me weten als je deze ook haakt :D 


No comments:

Post a Comment