Sunday, May 30, 2021

Gratis haakpatroon: blauwe bloem

Bloemetjes haken blijft bij mij een favoriet. Ik heb weer een patroon geschreven. Ik hoop dat je deze leuk vind.

Blauwe bloem

Gebruik verschillende kleuren blauw. Ik werk met haaknaald 3. 

De bloem wordt in het rond gehaakt, eindig elke toer met een halve vaste aan het begin. 

T1: Haak 6 v in een verstelbare opzetlus. Sluit tot een cirkel met een halve vaste. Trek de begindraad  stevig aan.

T2: Haak in elke v 2 v (12 v in totaal). 

T3: Haak 5 l, 1 v in de volgende v, herhaal tot je 12 lussen hebt. Knip de draad af en hecht af.

Pak een andere kleur.

T4: Hecht de draad aan de achterkant van de bloem. Haak in de vasten van de vorige toer. In elke vaste haak je twee vasten. (24 v) 

T5: Haak 3 v, 2 v in de volgende v. Herhaal dit tot het eind van de toer (30 v) 

T6: 5 lossen, sla 4 v over, haak een v in de volgende v. Herhaal dit tot het eind van de toer, dan heb je 6 lussen. Hecht af. 

T7: Hecht de nieuwe kleur aan in een lus. Haak 1 l, 1 v, 1 hst, 2 stk, 2 dstk, 2 stk, 1 hst, 1 v in een lus, 1 hv in de v (doe dit in elke lus).

Knip de draad af en hecht af. 

Ik heb het bloemetje voor mijn raam gehangen. 


Als je deze ook maakt, laat het me dan weten. Ik ben benieuwd naar het resultaat! 


No comments:

Post a Comment