Wednesday, October 7, 2020

Haakpatroon: klein bloemetje

English readers: please scroll down for the English instruction video 



Kleine bloemetjes haken vind ik altijd leuk om te doen. Vroeger had ik geen idee hoe dit te doen, dus zocht ik het internet af naar haakpatronen. Nu kan ik beter haken en mijn eigen patronen verzinnen, waaronder dit kleine bloemetje. 


Het patroon:

Maak een ketting van 4 lossen, vorm een ring met 1 halve vaste. 

Toer 1: 1l, haak 12 vasten in de ring, sluit met een halve vaste in de keerlosse. 

Toer 2: haak 3 lossen, sla 2 steken over, 1v in de volgende v. (4 keer, eindig met een halve vaste in het begin van deze toer)

(wissel hier van kleur als je wil)

Toer 3: Haak een hv,  v, hst, 2 stk, hst, v, hv in de losse-lus, 1 l en herhaal dit voor elk losse-lus (4 keer dus). Sluit met een hv in de hv van het eerste blaadje. 

Je kan ze in elke kleur haken die je wilt. Mocht je vragen hebben, ik weet niet of ik het goed heb uitgelegd, laat het me dan weten. 


  Uiteraard moet je de eindjes nog wegwerken (vind ik zelf het meest vervelende klusje). 

In totaal heb ik drie van deze bloemetjes gehaakt. Ze zijn heel geschikt om tot een slinger te maken, of misschien wel een grote bloemetjessjaal. Maar ja, ik heb al genoeg sjaals... 

Voor de Engelse lezers heb ik een instructievideo gemaakt.

Instruction video (in English): 



 

No comments:

Post a Comment