Sunday, March 1, 2020

Vanille shortbread koekjes


Laatst maakte ik deze vanille shortbread koekjes. Eigenlijk moet ik nog eens zoeken naar een recept voor gewone shortbread koekjes.
Dit recept komt van Laura's Bakery, maar ik heb het een beetje aangepast, want ik had niet alles in huis.

Ingrediënten

250 gram boter
100 gram suiker (moest eigenlijk poedersuiker zijn)
1 theelepel vanille-extract (ik gebruikte vanille aroma)
300 gram bloem

Meng alle ingrediënten door elkaar. Het kneden van het deeg kostte me wel wat moeite. Daarna legde ik het even in de koelkast. Daarna rolde ik er balletjes van en legde het op het bakpapier. Ik duwde ze nog plat met een lepel maar dat was nog best een lastig iets omdat het deeg soms bleef plakken aan de lepel.
Bak de koekjes 14 minuten op 175 graden.

2 comments:

  1. Ze zien er lekker uit, en ik houd ervan dat er niet veel ingrediënten voor nodig zijn!

    ReplyDelete